close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תיקון וחידוש שטיחים- עדיין אפשר להציל!

מערכת שורשב אדר א, תשעו11/02/2016

חשוב לדעת כי חברות מקצועיות מסוגלות לבצע תיקון וחידוש שטיחים המספק תוצאות נאות מאוד וגם עמידות ביותר

תגיות:

השטיח שבביתכם ליווה אתכם לאורך השנים ומטבע הדברים נקשרתם אליו ואינכם רוצים להשליכו, אפילו אם הוא סובל מקרעים, גלים או פגמים אחרים. יתרה מכך, ייתכן שהשקעתם בשטיח שלכם ממון נכבד ואינכם רוצים לוותר על ההשקעה עקב בלאי טבעי. לכן, חשוב לדעת כי חברות מקצועיות מסוגלות לבצע תיקון

וחידוש שטיחים המספק תוצאות נאות מאוד וגם עמידות ביותר, מבלי לפגום בפריט היקר. יחד עם זאת, מדובר במלאכה מורכבת המשלבת בין מקצוענות טכנית לאומנות, ולכן יש לפנות רק אל מי שבאמת מתמחה בתחום.

פנייה ראשונית לחברה

יש לציין כי הליכי תיקון וחידוש שטיחים משתנים במאפייניהם, במורכבותם וגם בעלותם בין שטיחי מכונה ועבודת יד, וכמובן גם לפי מצבו וגילו של הפריט. ואולם, בכל מקרה מדובר בתהליך יסודי הכרוך בהוצאה כספית, לכן יש לפנות אל חברה מקצועית אם מצוי בידיכם שטיח יקר לכיס או ללב, ולא בכל פריט. אם החלטתם ללכת על תיקון השטיח ואיתרתם חברה מקצועית ורצינית, עליכם לקבוע עימה מועד בו יגיע נציגה לביתכם לבדיקת המצב, הערכת אפשרויות ועלויות. זאת, מאחר שקיים הבדל רציני במחיר בין תהליכי שיקום מלאים או ביצוע תיקון קטן, ואף ישנם מצבים שבהם כבר לא ניתן לעזור. אגב, עדיף לפנות לפחות לשתי חברות המציעות בדיקה ראשונית ללא התחייבות או עלות מצדכם, ולבחור בהצעת המחיר המשתלמת ביותר שאינה באה על חשבון איכות העבודות. לאחר שבחרת חברה וסגרת על המחיר, ייקחו אנשיה את השטיח מביתכם ולפני תחילת תהליך החידוש יבצעו בו עבודות ניקוי בחומרים ייעודיים, הברשה, שטיפה וסחיטה.

סוגים שונים של חידוש ותיקון שטיחים

כאמור, על עבודות התיקון הנדרשות יחליטו המומחים בהתאם לאבחון הראשוני שנעשה עוד בביתכם. לפניכם מספר דוגמאות לפעולות שניתן לבצע עם חברות אלו:

  • מתיחת שטיחים – פעמים רבות מופיעים על פני השטיחים גלים בשל נטייה להתרחב ולהתכווץ או טיפול לקוי, מה שיוצר פגם אסטטי ובטיחותי, ואף מוביל לבלאי מהיר יותר של הפריט. בדרך כלל לא ניתן לפתור את המצב בעזרת מתיחה ידנית או תלייה, ופעולות אלו אף עלולות להחמיר את הבעיה. לשם כך, בחברות מקצועיות מצויים מכשירים מיוחדים המחזיקים את השטיח מתוח לאורך זמן בלי לגרום לקרעים. בשיטה זו ניתן בהחלט לפתור את בעיית הגלים אפילו אם הגיעה ביחד עם השטיח המקורי.
  • תיקון שוליים – חברות מקצועיות מחזיקות מכונות מיוחדות המסוגלות לפרום את שוליים הקיימים, ולתפור במקומם חוטי צמר או סינטטיים המתאימים לסוגי התפירה ולחוטים המקוריים.
  • הפרדה של צבעים – לעיתים קרובות מתערבבים צבעי השטיח זה בזה עקב נוזלים שנשפכו עליהם או רטיבות ולחות בחדר. חברה מקצועית מסוגלת לבצע באופן ידני תהליך הפרדת צבעים המכונה רסטורציה, אשר משיב לשטיח את צבעיו הטבעיים והזהים לחלוטין לצבעי המקור.
  • תיקוני קרעים – ניתן גם לתקן קרעים שנגרמו עקב פגעי הזמן, קיפולים, יובש, טיפול לקוי ותאונות. מדובר בעבודות הנעשות באופן ידני תוך כדי שימוש בחלקים שנלקחו משאריות של שטיחים דומים מבחינת צפיפות, חומרים וחיבורים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה